X

ברוכים הבאים לחנות המקוונת של מכון הניג

0

היכרות עם אירידולוגיה

האירודיולוגיה היא שיטת איבחון, המתבססת על הסתכלות בקשתית העין (החלק הצבעוני) וקבלת מידע מסימנים המופיעים בו. גם אדם שלא למד אירידולוגיה, יכול לשים לב שבעיניים ישנם סימנים שונים. הבולט שבהם הוא, כמובן צבע העין. בנוסף ישנם טבעות, כתמים, נקודות, וצורות. בהתבוננות קרובה יותר, ובפרט כאשר נעזרים באמצעים כגון זכוכית מגדלת או מצלמה,  ניתן לראות סימנים נוספים, כגון מעין חורים בצבע, שינויים בצורת האישון שינויים בצפיפות סיבי העין ועוד. כמובן, כמו בכל תחום, ככל שלומדים ויודעים יותר, כך שמים לב ליותר פרטים ומבינים את משמעותם. 

אירידיולוגיה

התיאוריה העומדת בבסיס האיבחון האירידיולוגי, היא כי כל איזור בגוף יש בו פוטנציאל לשקף את הגוף כולו , כשם שבכל תא יש מידע גנטי המסוגל לייצר גוף שלם. השתקפות זו תבוא לידי ביטוי מובהק יותר בקצוות הגוף- ידיים, רגליים אזניים , ובמקרה שלנו- עיניים. לפי זה,  קשתית העין משקפת את מצב הגוף כולו, על ידי חיבורים עצביים עדינים ומסועפים. ישנן שיטות נוספות הנשענות על רעיון זה , כגון רפלקסולוגיה, סו-ג'וק, ודיקור אוזן. כיוון שהעין כל כך עדינה, מורכבת וגם כל כך מעוצבבת, היא משקפת בצורה מפורטת כל איזור, איבר ותפקוד בגוף.  חשוב לציין כי אירידולוגיה הינה שיטת איבחון בלבד, ולא שיטת טיפול.

האבחון האירידיולוגי לא נחשב תחום עתיק מאד, בעיקר משום שבעבר חסרו האמצעים לראות בצורה מדוייקת את הפרטים הקטנים של העין, וגם לא הכירו את תפקודי הגוף מספיק טוב. השיטה החלה להתגלות במאה ה19, והיא הלכה והתפתחה מאז. עם השנים שורטטה מעין מפה של הקשתית, שמייחסת לכל איזור בעין איזור מקביל בגוף. כך גם נחקרו והובנו  המשמעויות של הטבעות השונות, הכתמים שבעין, החוסרים, ושינויי צבע וצורה של איזורים שונים.  עם הזמן ההבנה הלכה והתחדדה, והמפות הפכו מפורטות ומדויקות יותר. כמו כן , התחדדה ההבנה של משמעותם של סוגי עין שונים שהאדם נולד איתם- צבעים, גוונים וצורות שונות , ומה הם אומרים על חוזקות וחולשות הגוף והאישיות. אין עוד שיטה איבחונית שאפשר בעזרתה לדלות מידע כה מדוייק על כל איבר ואיבר.

 כאשר אירידיולוג מביט בעין, הוא יכול לראות קודם כל את סוג העין, ולהבין כמה דברים בסיסיים על מצבו המולד של המטופל, מה שנקרא "הקונסטיטוציה" , היסוד, של אותו אדם. לאחר מכן יוכל לראות סימנים נוספים המעידים על חולשות וחוזקות מולדות, ועל מצבים כרוניים המתפתחים לאורך זמן.  ניתוח נתונים אלו, יחד עם תלונת המטופל ומידע נוסף, יכולים לתת תמונה רחבה מאד על מצבו הכללי , ומה מקור הקשיים של המטופל. זאת, מתוך הנחה שרוב הקשיים הגופניים ינבעו מהחולשות המולדות, יתפתחו לכדי מצבים כרוניים, ורק אז יתבטאו כבעיות מורגשות המפריעות לתפקוד היום -יומי. חשוב לומר , כי מצבים אקוטיים והתרחשויות קצרות טווח, לרוב לא מופיעים בקשתית העין, כיוון שלוקח לה זמן רב להשתנות. אך גם אם יהיו שינויים, הם יהיו מעטים, וצורתה הבסיסית של העין תשאר כפי שהייתה, עם צורתה הייחודית. לכן הקשתית נחשבת איבר ביומטרי.  כמו כן  חשוב לציין, כי מהתבוננות בעין בלבד, לא ניתן לאבחן מחלה, אלא רק מצב מסויים בו איבר נתון, כגון- חוזק, חולשה, עומס, ניוון וכדומה. למשל, נוכל לומר שיש לאדם חולשה כרונית בריאות, אבל לא נוכל לקבוע אם זו ברונכיטיס כרוני, אסטמה או אמפיזמה.

על פי המידע שנאסף מהתבוננות בקשתית, וכן מתוך מידע נוסף כגון תשאול, בדיקות דם ועוד, יכול המאבחן להחליט על כיוון טיפולי, שיכוון לטפל במטופל החל מנקודות החולשה המולדות, וכלה בסימפטומים המעיקים העכשוויים.

במחקר הגנטי העכשוי, מבדילים בין גנטיקה לאפי- גנטיקה. הגנטיקה היא סך כל המידע המוצפן במולקולות הדנ"א , המגולגל בתוך הכרומוזומים , המאוחסנים בתוך גרעין התא, כמעט בכל תא בגוף. זוהי כמות אדירה של מידע ותכונות, שחלק גדול מהם לא מגיע לידי ביטוי לעולם. מדוע? כאן נכנס לתמונה תחום האפי-גנטיקה. זהו תחום המחקר החוקר אחר הגורמים החיצוניים המפעילים גנים מסויימים ומביאים אותם לידי ביטוי ומימוש. גן לא יתבטא כל עוד לא יהיה גורם המפעיל אותו. גורמים אלו יכולים להיות קשורים למצבי קיצון, לרעלים בגוף, לחוסר איזון מטבולי, וגם לרגשות, רמת המתח, ומחשבות שליליות או חיוביות. למשל- ייתכן ששני אחים נושאים גן של נטיה למחלות לב. אבל אחד יחיה ברמת מתח נמוכה, יחשוב על עצמו מחשבות חיוביות, ויאכל בצורה מאוזנת. ייתכן ואצלו לא יתבטא הגן הזה לעולם. ולעומת זאת, האח השני, שלא חי כך, יחלה במחלת לב.

 מכל זה אנו רואים שישנה חשיבות רבה לאורח החיים, אפילו באופן שבו הגנים שלנו יתבטאו. ולכן, גם ללא חולי גלוי, כאשר אדם יידע את נקודות החולשה והחוזק המולדים שלו, הוא יוכל לחיות במודעות, לנצל את החוזק ולתמוך בחולשות, וכך להגיע למצב בריאותי מאוזן, ולהמנע ממחלות לאורך כל חייו. זהו מידע יקר ערך מאד- לדעת מראש איך להימנע ממצבי חולשה וחולי. כאשר האדם הולך ומזדקן, מודעות זו תוכל להיות הגורם שיכריע האם אדם זה יאריך ימים או לא, והאם ימיו יהיו בריאים, כלומר, האם החולשות הגנטיות ישארו בתחום החבוי והפוטנציאלי בלבד, או שמא הגורמים הסביבתיים שהוא נחשף אליהם, יפעילו את הגנים מחוללי המחלה החבויים בו, ויביאו לידי מחלות בפועל. זה מסכם גם את מהותה של הרפואה הטבעית בכללותה- מניעת המחלה, הינה מלאכה חשובה כמו, ולעיתים יותר, מטיפול במחלה קיימת. יתרון זה הולך ומתחזק ככל שהגילוי הוא מוקדם יותר, הרבה לפני שיופיעו סמטומים כלשהם. זה בניגוד גמור לרפואה המערבית, השמה במרכז את הטיפול בסימפטומים הנראים לעין.

סיכום, שיטת איבחון זו מאפשרת למאבחן המנוסה להתבונן לעומק מערכות הגוף, ולדלות מידע משמעותי באופן לא פולשני, פשוט, וזול. זהו ייתרון מכל הכיוונים. העיקר הוא, כמו בכל תחום ברפואה, לא רק לדעת לאסוף פיסות מידע ורמזים, אלא לקשר ולחבר את כל המידע שברשותו לכדי מארג שלם הנותן תמונה בהירה על מצבו של המטופל העומד מולו. כך ניתן להדריך את המטופל לאורח חיים המותאם לו, למען ההווה והעתיד שלו גם יחד.

אנשים שקראו את המאמר התעניינו ב...

RLX

RLX 100ML HENIGPRO

להורדת לחץ ומתח נפשי

פורמולת HENIGPRO RLX היא פורמולה מרגיעה ומאזנת מערכת עצבים ונפש.

איזון מושלם לקשב, ריכוז ושלווה.

איך מכניסים רוגע ושלווה לגוף ונפש מתוחים?

בתקופה השחורה ביותר שידעה מדינת ישראל, אי אפשר להימנע מסטרס ואפילו חרדות.
מצד אחד אלו תופעות הישרדותיות וטבעיות, אך הן גם סכנה לבריאות הגוף והנפש אם לא מטפלים בהן בזמן אמת.

אז מה עושים כדי להמשיך לתפקד בעבודה, עם הילדים ועם עצמנו?
יש פתרון טבעי ומוכח שכבר אלפי ישראלים נעזרים בו ב10 שנים האחרונות.
RLX - פורמולה ייחודית העשוייה מ-100% צמחי מרפא טבעיים, המסייעת בהרגעה משמעותית ומנמיכה את עוצמות הסטרס והחרדה.

375 ₪
RLX + IMU24/7 + ABG10+  שילוב מנצח לגוף ונפש
676 ₪ במקום 845
RLX30ML

RLX 30ML

להורדת לחץ ומתח נפשי

פורמולת HENIGPRO RLX היא פורמולה מרגיעה ומאזנת מערכת עצבים ונפש.

איזון מושלם לקשב, ריכוז ושלווה.

איך מכניסים רוגע ושלווה לגוף ונפש מתוחים?

בתקופה השחורה ביותר שידעה מדינת ישראל, אי אפשר להימנע מסטרס ואפילו חרדות.
מצד אחד אלו תופעות הישרדותיות וטבעיות, אך הן גם סכנה לבריאות הגוף והנפש אם לא מטפלים בהן בזמן אמת.

אז מה עושים כדי להמשיך לתפקד בעבודה, עם הילדים ועם עצמנו?
יש פתרון טבעי ומוכח שכבר אלפי ישראלים נעזרים בו ב10 שנים האחרונות.
RLX - פורמולה ייחודית העשוייה מ-100% צמחי מרפא טבעיים, המסייעת בהרגעה משמעותית ומנמיכה את עוצמות הסטרס והחרדה.

139 ₪ במקום 182

מאמרים נוספים

לקבלת עידכונים והטבות הרשמו ונהיה בקשר