X

ברוכים הבאים לחנות המקוונת של מכון הניג

0

כורכומין

בטח כבר שמעתם על כורכומין המון פעמים, ושאלתם את עצמכם - זה אמיתי? מה כל הרעש סביב התבלין הכתום הזה? ואם יש כל כך הרבה מוצרים של זה, אז למה במכון הניג טורחים לייצר מוצר כורכומין משלהם? אז בואו נתחיל מהתחלה עם קצת רקע.

כורכומין

שורש צמח הכורכום (שם מדעי: Curcuma longa, ובעברית: כורכומה ארוכה) שימש למטרות רפואה, כמזון, כתבלין וכחומר צביעה במשך אלפי שנים. מקור הצמח בהודו ובדרום מזרח אסיה, וכיום הוא נפוץ בארצות רבות נוספות. הכורכום משתייך למשפחת הזנגביליים, והוא קרוב משפחתם של הזנגויל (ג'ינג'ר) וההל. ברפואה ההודית המסורתית (איורוודה) מקובל הכורכום מאד לטיפול בהפרעות עיכול, לטיהור ולחיזוק כללי, ואצלם החל כל תהליך המחקר והתגליות החשובות הקשורים אליו. ברפואת הצמחים המודרנית נחשב הכורכום לצמח עדין, המתאים לשימוש ארוך טווח, לטיפול בטווח רחב של בעיות רפואיות.

כיום כורכום הוא אחד הצמחים הנחקרים ביותר במחקר הרפואי, כיוון שהתגלו לו השפעות רחבות מאד בתחומים רבים, וזאת ללא תופעות לוואי. הרפואה המדעית מחפשת פתרונות בטוחים לבעיות מודרניות רבות, כולל עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה, דלקתיות וסרטן, זאת בעקבות הנזק הנגרם למטופלים בעקבות תופעות הלוואי של תרופות מודרניות.  נראה כי הכורכום נותן מענה לבעיות רבות מעין אלו באופן בטוח. הכורכום הוא בעל השפעה אנטי-סרטנית, מוריד רמות שומנים וכולסטרול בדם, משפר עיכול, מעודד התחדשות רקמות, משפר זרימת דם היקפית, משקם ומנקה כבד, נוגד דלקת, נוגד חמצון, נוגד קרישה ועוד ועוד. כל זה בתבלין אחד פשוט! נוהגים להשתמש בו במקרים של דלקת מפרקים ניוונית , מחלות מעיים דלקתיות כגון קרוהן וקוליטיס, בחילות, דלקת הכבד, חולשת מערכת העיכול, כבד שומני, כיב קיבה (אולקוס), פינוי רעלים , פסוריאזיס, קשיי עיכול , לעודף גזים במערכת העיכול , ונגד טפילים וחיידקים בדרכי העיכול (כגון הליקובקטר, קנדידה ותולעים) .

מחקרים רבים הראו כי השפעתו של כורכום , והרכיב הפעיל העיקרי שבו- כורכומין, הינם ברי השוואה לתרופות קונוונציונאליות ואף עולים עליהם לעיתים. מחקרים הראו כי כורכומין עולה בשפעתו על רוב התרופות נוגדות הדלקת הקיימות, בפרט בהשפעה נגד תאי סרטן. הוא עולה בהשפעתו פי 500 על התרופה METFORMIN בהפחתת העמידות לאינסולין,  הוא הגיע להשפעה שווה לזו של אספירין בהפחתת קרישיות של הדם ("דילול דם") ועוד דוגמאות רבות.

כפי שניתן לראות, לכורכומין שימושים רבים ומגוונים, בטיחותו גבוהה ומעטות מאוד התנגשויות שלו עם תרופות אחרות. הוא מסוגל בו זמנית למגר טפילים שונים, להפחית דלקתיות, ולשקם רקמות. שילוב תכונות אלו הוא אידאלי כאשר באים לטפל בזיהומים ודלקות במערכת העיכול. 

לאור כל זאת, ברור עכשיו למה בחרנו בכורכום בצמח ראשי בטיפולים שלנו במערכת העיכול. אז מה מיוחד בכורכומין של HENIGPRO?

הבעיה הגדולה בכורכום, ובפרט בכורכומין מרוכז, הוא הספיגה שלו לגוף שלנו. ישנן מספר דרכים להגביר את הספיגה שלו ולדעתנו ולפי ניסיוננו הרב, הפתרון האידאלי הוא לקחת את הכרוכומין כתמיסה נוזלית אלכוהולית מרוכזת! נוזלים אלכוהוליים הרי נספגים ישירות למחזור הדם, ולכן הרכיבים הפעילים לא יצטרכו לעבור תהליך עיכול מסובך אלה הם יוכלו להספג ביעילות ישירות לדם. וזהו? יש עוד יתרונות לתוסף הכורכומין של HENIGPRO?  בוודאי שכן.

מתוך התפיסה ההוליסטית, אנו לא נסמוך רק על צמח אחד או רכיב אחד, אלא נחפש את ההשפעה הסינרגיסטית, כלומר, השפעה שבה מספר חומרים פועלים יחד ומביאים תוצאה החזקה מסך רכיביה. הרכיב העיקרי איתו הכורכום פועל בסינרגיזם עוצמתי במיוחד הוא שרף צמח הלבונה (Boswelia Serata). 

הלבונה הייתה צמח קטורת מקובל בעולם העתיק. היא הייתה אחד ממרכיבי הקטורת בבית המקדש ואחד ממרכיבי שמן המשחה. כיום , הלבונה נחקרת רבות, והתגלתה כבעלת השפעות רפואיות משמעותיות בטיפול בדלקות, ובפרט דלקת  פרקים ניוונית,  ודלקות בדרכי העיכול כגון קרוהן וקוליטיס. השילוב של כרוכום ולבונה נחקר גם הוא, והתגלה כשילוב עוצמתי ופעיל מאד. 

בנוסף, בפורמולת כורכומין קומפלקס שלנו, הוספנו תמצית של צמח האשווגנדה ההודי (Withania Somnifera), הידוע בתכונותיו נוגדות הדלקת, המרגיעות והמחזקות.

שילוב שלשת הצמחים הללו , ורקיחתם בתמצית נוזלית מרוכזת, מניבים פורמולה טיפולית פעילה מאד, המיועדת למיגור חיידקים ופטריות ממערכת העיכול, להפחית דלקתיות ולשיקום רקמות פגועות, ועל הדרך להרגיע ולחזק את המערכת כולה. 

עכשיו ברור למה אנו ממליצים על כורכומין קומפלקס כחלק ממערך הטיפול  בכל בעיית עיכול.  

רפואה שלמה!

  • כורכומין

מאמרים נוספים

לקבלת עידכונים והטבות הרשמו ונהיה בקשר